Article 1: “ La dinamización de los equipos docentes”
El treball en equip és una metodologia de treball que s’ha anat instaurant en la societat fins arribar a un punt en la qual és de vital importància i està molt ben vist professionalment.
Tot i això no és gens fàcil treballar en equip ja que cadascú és diferent, per tant a tothom no li satisfan les mateixes necessitats. Aquest fet pot provocar insatisfaccions al grup i per tant, es essencial mantenir la motivació del grup. Per Poder mantenir aquesta motivació es proposen 5 direccions que estan totalment relacionades les unes amb les altres. Aquestes direccions són la innovació, el repte, l’èxit de les labors realitzades, el reconeixement del treball i per últim el clima afectiu.
Article 2: “Claves para la dinamización interna”
L’assessorament és una forma de millora la qualitat i la pràctica educativa dels docents. Actualment estem en un món que està en un canvi continu,i aquest canvis influeixen a l’educació, per això, les demandes d’assessorament en els docents, són cada vegada més comunes i més importants. Els assessors són doncs, aquelles persones encarregades de donar aquesta formació i d’ajudar als docents a realitzar el canvi. Tot i això els assessors molts cops cometen l’error d’introduir els canvis en els docents d’una manera superficial, per la por a la negació dels docents al canvi, aquest fet pot generar confrontacions amb el grup i pot crear conflictes entre si.
Tot i això, hi ha centres que han aconseguit l’èxit de l’assessorament intern gracies a les pautes seguides pel professorat com són el discurs democràtic, la innovació, Involucrant a les famílies al centre, etc.
Article 3: “Formación en centros, una oportunidad para la innovación”
La formació en els centres educatius ha adquirit i està adquirint cada vegada més importància a l’hora a l’hora de realitzar canvies en l’educació i millores necessàries per poder-ne millorar la qualitat. Aquestes millores i canvis, poden produir una sèrie de resistències i dubtes entre el professorat, per això és important la funció de l’assessor, per poder evitar i resoldre totes aquestes problemàtiques.
L’assessor , però, no sempre gaudeix del suport del professorat al que forma, per tant la seva tasca es complica, i la funció correcte d’aquest assessor és intentar exercir una funció col·laborativa.
Per poder realitzar un procés d’assessorament, cal seguir una sèrie de punts:
- Rebre la demanda ´-Dissenyar una experiència des de la nova perspectiva
- Compartir i comprendre el problema - Experimentar i Contrastar.
- Veure el problema segons diferents punts de vista
Article 4: “Roles y actitudes de equipo en las organizaciones que aprenden”
Parlem d’un equip, quan els membres d’aquest col·laboren entre ells per poder aconseguir un objectiu o resultat comú.
S’ha de fomentar el pensament d’equip (Teamthink) davant el pensament únic (Groupthink), ja que el primer fomenta un patró de pensament constructiu, crític i amb presa de decisions eficaç, i el segon presenta un patró únic de pensament que afecta a l’hora de prendre les decisions.
Per poder tenir un bon funcionament en equip és essencial que es desenvolupin els següents factors:
àOrganització del treball
àIndicadors d’actuació
àLideratge
àVivència i projecció com a equip.
àImplicació en la pressa de decisions.
àConsistència d’equip
àResponsabilitat compartida
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada