Article 1: “La dinamización de los equipos docentes”- d’Albert Serrat
- Acceptació de la necessitat del treball en equip -> Cohesió grupal -> Tot i això, apareixen conflictes
- Necessitats: Productives i afectives
- Per aconseguir la motivació:
1.Innovació (noves estratègies, canvis,evitar la rutina)
2. Reptes (desafiaments,..)
3. Èxit (quan s'aconsegueixen els objectius, avaluació de la qualitat)
4. Reconeixement (per part d’altres persones, cap a tot el grup,)
5. Clima afectiu (apreci, compaginar feina i moments de relaxació)
- Unió de les 5= Eficàcia.
Article 2: “Claves para la dinamización interna”- de Juan Fernández i Antonia Rodríguez
- És impensable un canvi docent sense el suport per a fer-ho.
- Negatiu-> Assessors que no donen suport a l’avenç i pretenen un canvi preestablert pels polítics.
- Tasca de l’assessor relegada a tasques de gestió en les institucions formatives.
- 2 tipus d’agents de dinamització interna als centres (Assessors interns):
1. Coordinadors d’activitats de formació-> no es reconeixen com a formadors.
2.Psicopedagogs o orientadors.
- Errors:
1. Més responsabilitat pel coordinador.
2. Utilització del “mantenir el bon clima per evitar la innovació”.
3.Qüestionar l’assessorament per part dels docents.
4.Per millorar, implantar estratègies de solució de problemes. En comptes d’analitzar les causes del problema.
5.Seguir esquemes.
6.Tractar als companys com a clients.
7.Actituds proselitistes.
- Centres que han aconseguit l’èxit en l’assessorament intern-> han seguit una sèrie de pautes.
Article 3: “Formación en centros, una oportunidad para la innovación”- Diversos autors
- Escassa informació sobre la formació.
- Formació és fonamental, ja que produeix millores a l’escola.
- Acceptació de la figura de l’assessor, però, això no significa la no presència de tensions. Tot i que creuen que col·labora amb el grup.
- L’assessor és el responsable del procés de millora, per això és important la seva implicació.
- Primer s’ha d’analitzar el problema, és a dir no voler la solució imminent. No s’ha de generalitzar, cada centre és únic.
- Considerar la formació com un canvi continuat que potencia la professionalitat i que integra la innovació i la cultura organitzativa.
Article 4: “Roles y actitudes de equipo en les organitzaciones que aprenden”- A.Villa y J.Solabarrienta
- En totes les organitzacions el concepte d’equip està considerat com un valor i una necessitat.
- Diferència entre grup (fins independents, contractats, no suggerències,...) i equip (fins interdependents, propietat sobre els objectius, aportacions,...)
- Evolució del pensament únic al pensament d’equip.
- Treball en equip comporta: productivitat, satisfacció i judicis sobre la gestió, és a dir, EFECTIVITAT.
- Rols d’equip: cervell, investigador, coordinador, impulsor, monitor,... S’ha de saber repartir els rols perquè l’equip sigui efectiu.
- Millora contínua per a aconseguir la major qualitat. S’ha d’avaluar tenint en compte l’eix de manteniment i l’eix de tasca.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada