Article 1 “La dinamización de los equipos docentes”
- El treball en equip és el mitjà adequat per arribar a una cohesió en grup i aconseguir la implicació de totes les parts implicades de manera equitativa.
- La motivació i la millor socialització són les solucions per a aconseguir un bon clima de treball, cohesió i l’èxit en el treball en grup.
- Existeixen 5 directrius que per separat no serveixen per res, però plenament integrades fan que la motivació augmenti (Innovació, Repte, Èxit, Reconeixement, Clima afectiu). El treball col·laboratiu del professorat generalment aportarà avantatges apreciables: més possibilitats d'incidir en tot el centre i d'aconseguir canvis necessaris, establiment de relacions d'igualtat i suport mutu entre els professors, contrast d'opinions en un clima de respecte i tolerància.
Article 2 “Claves para la dinamización interna”
- Assessorar és un procés, de manera que no es generin resistències que atemptin contra els esforços de millora i evitant que aquest procés s'obstaculitzi. Acompanyar als docents durant els processos de millora en els centres consistiria a recopilar i difondre bones experiències d'ensenyament, motivant així la innovació en la pràctica dels professors, i actuar com a referent per ajudar els professors a processar les pors i les resistències que genera tot procés de canvi
- S’ha de potenciar la figura de l'assessor com a agent intern de canvi on els seus objectius màxims són optimitzar l'èxit acadèmic de tots els estudiants i establir relacions de treball col·laboratives amb els dos equips, el docent i el directiu i no com aquella persona que vol modificar i imposar directrius.
- L'assessor ha d'estar fortament implicat amb l'equip docent, perquè pugui acompanyar els processos de millora i s'han de remetre constantment a les preocupacions necessitats, procurant que aquestes demandes puntuals es vinculin amb el context.
Article 3 “Una oportunidad para la innovación”
- La formació en els centres és la forma que fa possible la construcció de manera conjunta, que s’avanci, que s’aconsegueixin els objectius del centre i que es respongui a una necessitat de la institució.
- L’objectiu de la formació en els centres és capacitar a l’equip docent i al centre per a que adquireixin una autonomia i puguin capaços de donar una resposta adequada a necessitats que vagin brotar.
- El paper de l’assessor és molt important en aquest procés perquè la seva tasca és fer reflexionar als professors sobre la seva pràctica, resoldre conflictes, i buscar respostes en igualtat de condició i de manera conjunta.
Article 4 “Roles y actitudes de equipo en las organizaciones”
- Un grup es pot definir com dues o més persones que interactuen entre si per aconseguir resultats o determinar requeriments específics. Un equip és un grup els membres col · laboren estreta i intensament en l'obtenció d'un resultat o objectiu comú.
En funció d'aquests conceptes, tots els equips són grups: però no tots els grups, constitueixen equips.
- El rol és la modalitat singular que li dóna cada persona a la funció que li va ser assignada, la forma en què la persona té la seva funció. Depèn de les característiques de la persona i dels rols que ocupen altres integrants de l'equip. El lideratge en els equips de treball, és un rol, i per tant és condicionat i contingent.
- L'equip és alguna cosa funcional respecte d'un objectiu que es vol assolir. El grup simplement és un conjunt, una col·lecció. Els elements que conformen un grup no necessàriament tindran una relació entre si. Hi pot haver grups o equips que pertanyin a una mateixa classe o categoria general, però que es diferencien entre si tan sols per les seves sinergies característiques.
Perquè un simple grup es transformi en un equip ha de desenvolupar una sinergia pròpia, distintiva i característica, la qual dependrà d'un propòsit en particular.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada