Les relacions a l’escola: una perspectiva tridimensional
Aquest article fa referència a tots aquells aspectes que estan relacionats amb els diferents models de comunicació que s’estableixen als centres. Com a futurs assessors/es, hem de tenir presents els trets característics comuns que acosten posicions entre escoles, a l’hora que som conscients de que cada centre és únic i irrepetible.
Aquest article fa referència a tots aquells aspectes que estan relacionats amb els diferents models de comunicació que s’estableixen als centres. Com a futurs assessors/es, hem de tenir presents els trets característics comuns que acosten posicions entre escoles, a l’hora que som conscients de que cada centre és únic i irrepetible.
Per a poder treballar d’una manera adequada a cada centre, haurem de fer-ho des d’una perspectiva tridimensional tenint en compte els seus tres eixos (cefalo caudal, anterior y dreta/esquerre). Aquesta perspectiva ens permetrà aprofundir en l’estudi i descripció de les relacions interpersonals que s’estableixen a la institució en la qual treballem, ja que podrem accedir a informació clau com ara, quina influencia i quin tipus de jerarquia s’estableix, o quines són aquelles relacions que queden amagades a simple vista, però que marquen el tarannà i el funcionament del centre.
D’altra banda però, si ens centrem en la part més pràctica, com assessors haurem de produir canvis profunds en aquestes relacions, visibles a nivell pràctic, ja que els canvis d’actituds són necessaris però no suficients per part dels professionals assessorats. Tenint en compte doncs, que l’objectiu és evitar canvis superficials, s’ha de treballar en des de la concepció, l’actitud i la pràctica en aspectes com;
· Millora del context organitzatiu
· Afavorir i facilitar la investigació
· Fer partícip a tota la comunitat en el procés de canvi
· Tenir present que la iniciativa amb més capacitat de canvi és aquella que inclou a tota la comunitat
· Treballar des d’una perspectiva democràtica
· Dinamització de l’escola
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada