dijous, 12 d’abril del 2012

Acció- Montse T

ACCIÓ:
Tot té una part negativa: l'activitat consisteix de diverses parts.
En primer lloc, cada alumne, de manera individual, ha de fer una llista d'adjectius i característiques que el defineixin (comportament, personalitat, punts forts, etc).
La segona part de l'activitat, consisteix en buscar la part negativa de les característiques de la llista.
Per últim, debat per intercanviar opinions sobre les reflexions individuals que ha realitzat cada alumne.
L'activitat li servirà per veure la part negativa de les coses i per saber que pensen els altres d'ell.
TEMPS:
- Una sessió de dues hores.
- Segon trimestre.
RECURSOS:
-Humans: professor, tutor o orientador, grup classe.
-Materials: aula, fulls, bolígraf i pissarra.
AVALUACIÓ:
- Com: per observació.
- Què: l'acceptació de l'activitat, l' interès, la participació i l'actitud de l'alumne. La reflexió individual de l'alumne.
- Quan: durant i al finalitzar l'activitat.

6 comentaris:

  1. L'activitat està bé perquè el subjecte se n'adoni de que totes les coses tenen la seva part negativa, crec que és una bona activitat perquè identifiqui els punts febles de sí mateix i tingui en compte que no és perfecte. Com a punt negatiu, potser hagués inclós un altre mètode d'avaluació com per exemple una reflexió de cada alumne per analitzar l'activitat més en profunditat i adonar-se si realment serveix o no per a l'objectiu fixat.

    ResponElimina
  2. El fet que cada alumne aporti la seva pròpia llista d'adjactius que el caracteritzen pot ser molt positiu per a començar a intuir quin és l'estat de l'autoestima i l'autoconcepte de cada alumne, però l'avaluació d'aquesta activitat hauria d'anar una mica més enllà, ja que l'observació podria anar acompanyada d'un petit qüestionari que ens ajudi a completar l'avaluació d'una manera més global.

    ResponElimina
  3. L'activitat és encertada però s'hauria de tenir en compte l'edat dels alumnes, ja que al demanar la part negativa pot derivar a comportaments de burla vers els companys.

    ResponElimina
  4. l'activitat és original i pot funcionar en nens d'edats més grans, pero en nens petits pot resultar difícil que els nens trobin punts febles o negtius respecte al seu comportament.

    ResponElimina
  5. Crec que l'activitat és acertada, tot i que s'hauria de realitzar en diferent context, és a dir, no a l'aula sinó en una sessió conjunta amb la seva famíla, ja que així s'evitarien les possibles burles dels companys de classe.

    ResponElimina
  6. Aquesta acció té dues posades en escena: una individual i l'altra grupal. Per tant, l'avaluació també hauria de valorar les dues parts, per veure si és encertada repetir-la.

    ResponElimina