Grup d’experts: A classe de tutoria es treballarà sobre un projecte triat pels alumnes, es faran grups de 4 persones i el projecte estarà dividit en 4 apartats dels quals cada membre de l’equip serà expert en un tema. Es reuniran els experts de cada grup per treballar la seva part del projecte i quan estigui fet, cada expert de cada grup haurà d’explicar als demés del seu grup el que ha treballat per poder realitzar el projecte. Hem de saber que no es podrà realitzar el projecte final si no s’inclouen totes les parts de cada expert i tots han de saber de tot. Amb aquesta activitat es pretén que el subjecte se n’adoni que sense l’ajuda dels altres no pot fer la feina, que ell no té tota la veritat absoluta i que els demés també li poden ensenyar coses. | Aquesta activitat durarà 4 hores de tutoria, és a dir, es durà a terme durant un mes de classe. Es farà en el mes d’Abril de cara al final de curs. | Humans: tutor i els alumnes Materials: full de paper i ordinadors per cercar informació, Funcionals: una aula. | S’avaluarà el projecte final dels alumnes mitjançant una exposició oral i l’entrega per escrit dels projectes. També s’utilitzarà l’observació per veure com han actuat els membres de l’equip, sobretot del subjecte en concret. Com que és una activitat que es farà en hores de classe podrem esbrinar si el subjecte en concret ha treballat i com ha estat la seva actitud. |
dijous, 12 d’abril del 2012
Acció, Esther Soriano
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Com a comentari positiu, el fet d'aplicar tècniques de treball col·laboratiu pot resultar de gran utilitat per aquells alumnes que per sistema tendeixen a treballar individualment, tot i així, també a partir d'aquestes tècniques grupals, l'alumne en concret, al qual cal reduir l'elevat autoconcepte que té de sí mateix, pot amagar la seva actitud i comportament real.
ResponEliminaL'activitat és molt escertada per treballar la relació amb els altres nens/es, però proporcionaria un llistat de temàtiques de projectes que treballessin a més aspectes conductuals.
ResponEliminaL'acció està bé perquè així el nen s'adonarà que per a realitzar el projecte necessita una informació que no té, que l'hi han de proporcionar els seus companys. El que canviaria, seria la durada de l'activitat, si es necessiten 4h no les dividiria en una per setmana, ja que es prolonga al llarg d'un mes. Ho faria en dues sessions de dues hores, per exemple.
ResponEliminaés una bona tecnica per desenvolupar el treball col·laboratiu i en equip, ja que fomenta la part d'iniciativa i autonomia personal pero també fa que els alumnes vegin la necessitat de que la feina dels altres també és important. Jo proposaria canviar la temporalització com la Montse però la traspassaria a altres matèries que no pas la tutoria.
ResponEliminaCrec que és una bona acció per fomentar el treball en equip, ja què així el nen s'adonaria que és necessaria la col·laboració dels altres i el faria reflexionar respecte l'autoconcepte.
ResponEliminaLa tècnica és molt adequada per treballar en equip i veure les mancances que un mateix té, però aquesta tècnica ens ha de servir per realitzar una acció i treballar-la en un tema. Ha de ser un mitjà per aconseguir l'acció. I en la teva definició de l'acció això no es reflecteix clarament.
ResponElimina